Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


TUNEL W SKARŻYSKU?

W czwartek, 2 lutego, w siedzibie PKP PLK S.A. w Warszawie odbyły się rozmowy przedstawicieli powiatu skarżyskiego i miasta z przedstawicielami spółek kolejowych, a dotyczące m.in. planów przebudowy układu komunikacyjnego przy dworcu PKP w Skarżysku-Kamiennej (wraz z budową tunelu pod torami). 
Powiat skarżyski w trakcie rozmów reprezentowali – starosta Jerzy Żmijewski i członek zarządu Anna Leżańska. O tym, co uzgodniono w czasie rozmów, mówi starosta Jerzy Żmijewski.
- Podczas dzisiejszych rozmów zostało uzgodnione, że PKP PLK S.A. zrealizuje budowę tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi (z wyjściem na perony), który będzie zlokalizowany w okolicach istniejącej dzisiaj kładki dla pieszych. Przedstawiciele Spółki zadeklarowali, że - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem - realizację inwestycji uda się zakończyć w 2019 roku. Co ważne - podczas dzisiejszego spotkania zapewniono nas również, że rok wcześniej - w 2018 roku - zakończona zostanie planowana kompleksowa modernizacja skarżyskiego dworca PKP (wraz z peronem nr 1) realizowana przez spółkę PKP S.A.. Porozumienie dot. współpracy przy realizacji wspomnianych inwestycji podpiszemy już 13 lutego w Skarżysku-Kamiennej - powiedział starosta.
 
- W związku z tym, że PKP PLK S.A. ostatecznie jednak nie będzie mogła realizować w ramach planowanej przez siebie inwestycji tunelu pieszo-jezdnego - po rozmowach w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego wspólnie z Gminą Skarżysko-Kamienna doszliśmy do wniosku, że jeśli byłaby możliwość zrealizowania tunelu drogowego (lub wiaduktu nad torami - tu decydowałby koszt realizacji takiego przedsięwzięcia) jako oddzielnego zadania przy wsparciu ze środków RPO WŚ, to trzeba spróbować o nie powalczyć (i spróbujemy o nie powalczyć). Taki tunel (lub wiadukt) połączyłby ul. Szydłowiecką i ul. Kościuszki (zlokalizowany byłby więc nieco bardziej na wschód od dotychczas planowanego - przyp red.) - dodaje. 
 
 
 

Ostatnie komentarze

  • Pleban powiedział(a) Więcej
    Panie Ciok, kończ Waść, wstydu oszczędź! Możesz jeszcze zachować resztki godności. Ludzie zrozumieją, a z... 1 dzień temu
  • Stefan powiedział(a) Więcej
    Jak widzę tego kłamczucha to mnie mdli 1 dzień temu
  • BiZet powiedział(a) Więcej
    Suma summarum - nie mana kogo głosować ! 1 dzień temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!