Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


Prezydent miasta rozlicza się z realizacji pierwszych obietnic wyborczych

7 września miną cztery pełne miesiące prezydentury Arkadiusza Boguckiego. Pomimo krótkiego czasu, już udało się zrealizować bądź zapoczątkować realizację kilku z kilkunastu obietnic wyborczych składanych przez obecnego Prezydenta Miasta.

2 września w Urzędzie Miasta odbyła się konferencja prasowa Prezydenta Arkadiusza Boguckiego, który – wspólnie ze swoim I zastępcą, Konradem Wikarjuszem – podsumował pierwsze cztery miesiące swojej pracy.

– Mieszańcy Skarżyska powierzyli mi mandat zaufania, widząc we mnie prezydenta zmian. To były wyjątkowo intensywne cztery miesiące. Przyszedłem do Urzędu Miasta z gotowymi rozwiązaniami dla naszego miasta, dlatego pomimo tak krótkiego okresu już udało nam się wspólnie wiele zmienić i zapoczątkować wiele kolejnych zmian – mówił Prezydent Skarżyska-Kamiennej.

Arkadiusz Bogucki przypomniał, iż w kampanii wyborczej przedstawiał 16-hasłowy program wyborczy. W czasie konferencji przedstawił zmiany i częściowe rozwiązania dotyczące 6 z nich.

WSPÓŁPRACA MIASTA Z OBYWATELAMI I GRUPAMI INICJATYWNYMI W ZAKRESIE WSPÓLNEJ REALIZACJI INWESTYCJI oraz ZAANGAŻOWANIE OBYWATELI W PROCES DECYDOWANIA O SPRAWACH MIASTA

  • WDROŻENIE PROGRAMU INICJATYW LOKALNYCH

Program ma umożliwić mieszkańcom bezpośrednie angażowanie się w realizację zadań samorządowych (zarówno poprzez wkład finansowy, jak i pracę społeczną). Pozwoli to na szybszą realizację mniejszych zadań inwestycyjnych i pełniejsze spełnianie oczekiwań mieszkańców. Wysokość udziału gminy i inicjatora w realizacji zadania publicznego ustalana będzie każdorazowo osobną umową.

– Jeżeli mieszkańcy mają na uwadze małą inwestycję w swoim najbliższym otoczeniu, jak na przykład remont chodnika, mogą zgłosić taki pomysł do Urzędu Miasta a następnie współuczestniczyć w realizacji tej inwestycji poprzez wkład finansowy bądź pracę społeczną. Zachęcam Państwa, by ten program był wykorzystywany – mówił Prezydent Arkadiusz Bogucki.

  • PODWOJONA KWOTA PRZEZNACZONA NA BUDŻET OBYWATELSKI (z 400 tys. do 800 tys. zł)

– Tegoroczna procedura pokazała nam jednocześnie potrzebę zmian w regulaminie, nad którymi mam nadzieję pracować wspólnie z radnymi Rady Miasta, uwzględniając sugestie mieszkańców – mówił Prezydent Miasta.

  • ZACHĘCENIE MIESZKAŃCÓW DO TWORZENIA NOWYCH RAD OSIEDLA

Jak wyjaśnił Prezydent, pierwsze wnioski w sprawie powoływania Rad Osiedla na kolejnych osiedlach już wpływają do Urzędy.

– Będziemy przeprowadzali całą procedurę związaną z utworzeniem nowych Rad Osiedla. Stawiamy też na bardzo dobrą współpracę z radnymi, którzy pełnią dla mnie rolę przekaźnika informacji pomiędzy urzędem prezydenta o mieszkańcami, a także rolę doradczą – mówił Arkadiusz Bogucki.

  • UMOŻLIWIENIE MIESZKAŃCOM ZGŁASZANIA INTERWENCJI POPRZEZ APLIKACJĘ MOBILNĄ

Miasto posiada aplikację „Moja Okolica” (do bezpłatnego pobrania), a jej funkcjonalność została poszerzona o możliwość zgłaszania interwencji przez mieszkańców. Każde zgłoszenie od razu przekierowywane jest do odpowiedniej komórki. W ten sposób mieszkańcy mogą zgłaszać:

– awarie oświetlenia,
– uszkodzenia mienia miejskiego, jak na przykład potłuczone szyby na przystanku czy popsuta ławka,
– uszkodzenia w chodnikach lub jezdniach,
– uszkodzenia kanalizacji ściekowej, jak na przykład brak dekla czy kratki
– dzikie wysypiska
– bezpańskie zwierzęta
– nieprawidłowości w zieleni miejskiej jak na przykład zdewastowana rabata, czy nieskoszony trawnik miejski

  • POWOŁANIE SKARŻYSKIEJ RADY EDUKACJI

– Kwestia oświaty budzi dużo emocji. Dlatego powołałem Skarżyską Radę Edukacji, która ma skupiać osoby z doświadczeniem, ekspertów w zakresie edukacji. Rada ma nam pomagać wypracować najlepsze rozwiązania dla edukacji – poinformował Prezydent Miasta.

  • PRZYWRÓCENIE GŁOSU MIESZKAŃCOM NA SESJACH RADY MIASTA

– Zwróciłem się do Przewodniczącego Rady Miasta z wnioskiem o zmiany w Statucie Miasta, nad którymi pracuje Doraźna Komisja Statutowa. Poprosiłem o przywrócenia wniosków i zapytań mieszkańców, jako stałego punktu obrad sesji. Uważam, że jest to ważny element transparentności i zaangażowania obywateli w sprawy miasta – podkreślił Prezydent Arkadiusz Bogucki.

  • DIALOG

– Od początku prezydentury przeprowadziłem bardzo wiele rozmów – z mieszkańcami, przedsiębiorcami, włodarzami sąsiednich gmin, politykami, działającymi na szczeblu regionalnym i ogólnopolskim oraz przedstawicielami spółek Skarbu Państwa. Jestem przekonany, że będzie to nowe otwarcie dla naszego miasta – mówił włodarz.

TRANSPARENTA I RACJONALNA GOSPODARKA FINANSAMI

  • AUDYT

Zgodnie z wyborczymi deklaracjami, prowadzony jest audyt. Jak poinformował na konferencji Prezydent Miasta, audyt prowadzi firma Deloitte.

– Było dla mnie bardzo istotne, by była to firma z ugruntowaną pozycją, by nikt nie mógł zarzucić niedokładności w działaniu – dodawał Prezydent Arkadiusz Bogucki. – Oprócz tego prowadzimy też audyty w obszarze funkcjonowania Urzędu Miasta, jak i kontrole wewnętrzne w miejskich jednostkach i spółkach – wyjaśnił włodarz.

  • REJESTR UMÓW

Zgodnie z zasadą transparentności, każdy mieszkaniec pod adresem e-tablica.skarzysko.pl – zakładka e-rejestry może zapoznać się ze wszystkimi fakturami wpływającymi do Urzędu Miasta, a więc z tym, na co wydawane są pieniądze podatników.

  • OSZCZĘDNOŚCI

– Wprowadzamy oszczędności, które zaczęliśmy od samych siebie – przypomnę, iż zwróciłem się do Rady Miasta o przyznanie mi najniższego, przewidzianego przepisami wynagrodzenia. Urząd Miasta przeszedł optymalizację struktury organizacyjnej. Ograniczamy etaty, przenosimy pracowników między wydziałami, by jak najlepiej wykorzystać nasz potencjał i zracjonalizować wydatki. Zmiany organizacyjne wprowadzane są również w miejskich jednostkach. Dogłębnie przeglądamy zaplanowane wydatki z budżetu miasta i tu również staramy się oszczędzać. Jako przykład podam ograniczenie wydatków na promocję miasta – informował Arkadiusz Bogucki.

  • ZMIANY W JEDNOSTKACH

Prezydent wyjaśnił, iż od początku swojej prezydentury przygląda się pracy osób zarządzających spółkami i jednostkami miejskimi. Jak mówi, każdy rozpoczynał z czystą kartą. Na konferencji pokrótce poinformował o prowadzonych zmianach.

– Dokonaliśmy zmiany w MOPS. Jest zatrudniony nowy dyrektor, który ma ogromne doświadczenie w zakresie polityki społecznej i mam nadzieję, że jego praca zostanie doceniona przez mieszkańców. Pod koniec tygodnia podziękowałem za współpracę dotychczasowej dyrektor Centrum Integracji Społecznej – nasze wizje nie były spójne. Uważam, że można lepiej rozwijać działalność CIS. W najbliższym czasie będziemy Państwa informować o zmianie kadrowej na tym stanowisku. Do zmiany doszło też w Miejskim Centrum Sportu i Rekreacji. Nowy dyrektor budzi pewne kontrowersje, ale dla mnie liczy się merytoryka i wizja rozwijania jednostki. Dyrektor właśnie rozpoczyna swoją pracę i będziemy mogli oceniać po efektach – podsumowywał zmiany w jednostkach Prezydent Miasta.

  • LIKWIDACJA CENTRUM OBSŁUGI INWESTORA

Na ostatniej sesji radni Rady Miasta przyjęli uchwałę w sprawie likwidacji tej jednostki miejskiej. Proces likwidacji rozpocznie się 1 października i potrwa do końca roku. Prezydent Miasta na konferencji przypomniał, iż była to jego wyborcza obietnica i wyjaśnił, że zadania jednostki przejmie odpowiednia komórka w Urzędzie Miasta. Część etatów zostanie zlikwidowana, część zostanie przeniesiona z COI do Urzędu Miasta (mowa o oszczędności około 6 etatów). Pozwoli to na lepsze skoordynowanie działań w zakresie promocji potencjału inwestycyjnego i gospodarczego miasta, wspieranie przedsiębiorczości oraz zarządzanie powierzonymi budynkami (Inkubatorem Technologicznym oraz biurowcem przy ul. Legionów) przy jednoczesnej optymalizacji kosztów.

EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE FUNDUSZY EUROPEJSKICH I WSPÓŁPRACA Z ADMINISTRACJĄ CENTRALNĄ W REALIZACJI PROJEKTÓW SPOŁECZNYCH I INFRASTRUKTURALNYCH WSPÓŁFINANSOWANYCH Z PROGRAMÓW RZĄDOWYCH

  • WNIOSKI ZŁOŻONE DO RZĄDOWEGO FUNDUSZU ROZWOJU DRÓG

– Będziemy sięgać i już to robimy po każdą możliwość zdobycia zewnętrznych pieniędzy – mówił Prezydent Miasta.

Wnioski zostały złożone o dofinansowanie na budowę ulicy Bazaltowej, przebudowę ulicy Bilskiego i budowę ulicy Racławickiej. Gmina stara się o 80-procentowe dofinansowanie.

– Przypomnę, że we wcześniejszych edycjach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg gmina mogła składać jeden wniosek, obecnie mogliśmy złożyć trzy wnioski. Pierwotnie zakładaliśmy złożenie wniosku na przebudowę ulic Racławickiej, ale gdy pojawiła się szansa na sięgnięcie po dofinansowanie na trzy inwestycje, szybko przygotowaliśmy dwa dodatkowe projekty – mówił na konferencji Konrad Wikarjusz, Zastępca Prezydenta Skarżyska-Kamiennej.

  • UTWORZENIE REFERATU STRATEGII I FUNDUSZY ZEWNĘTRZNYCH

Referat został utworzony w strukturze Urzędu Miasta.

– Stawiamy na pozyskiwanie środków zewnętrznych, dlatego wydzieliliśmy taki referat w naszej strukturze. Chcemy pozyskać do naszego zespołu osoby z doświadczeniem w tym zakresie. Liczymy, że pozwoli nam to na zdynamizowanie pozyskiwania środków zewnętrznych, z funduszy europejskich czy krajowych – mówił Konrad Wikarjusz, zastępca Prezydenta Skarżyska-Kamiennej.

  • WSPARCIE BUDOWY ZBIORNIKA BZIN

Prezydent Miasta powołał Zespół  koordynacyjno-ekspercki do spraw budowy zbiornika Bzin, którego rolą jest stały monitoring postępu prac przygotowawczych, konsultowanie z właściwymi organami rozwiązań zabezpieczających interes gminy przy projektowaniu budowy zbiornika.

– W skład zespołu wchodzą osoby, które od początku pracowały przy tym temacie i są niejako ekspertami. Ich wiedza jest bardzo bogata. Jako samorząd możemy mocno pracować i apelować, by ten projekt powstał. Jest on niezbędny z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców, ale także dla dalszego rozwoju miasta – argumentował Prezydent.

KOMPLEKSOWE PODEJŚCIE DO KWESTII CZYSTOŚCI I ESTETYKI W MIEŚCIE

  • NOWY REGULAMIN UMIESZCZANIA OGŁOSZEŃ NA SŁUPACH I TABLICACH

Od 1 sierpnia wprowadzony został nowy regulamin umieszczania ogłoszeń na miejskich słupach i tablicach ogłoszeniowych.

– Naszym celem był uporządkowanie tej przestrzeni oraz wprowadzenie klarownych zasad, aby wszystkie ogłoszenia czy plakaty były odpowiednio eksponowane, nie były wzajemnie zaklejane. Zwracali na to uwagę sami mieszańcy. To właśnie na liczne wnioski skarżyszczan w nowym regulaminie ujęte zostały zupełnie nowe zasady wywieszania nekrologów. Biorąc pod uwagę liczne głosy mieszkańców, wyznaczyliśmy na terenie miasta słupy, na których można umieszczać nekrologi. Na każdym z nich zarezerwowana jest przestrzeń specjalnie pod nekrologi i tylko na nie. Firmy pogrzebowe zaakceptowały takie zasady i dostosowują się do nich. Docierają do nas natomiast głosy mieszańców, którzy proponują pewne zmiany, a my wszystkie te sugestie analizujemy i staramy się brać pod uwagę. Przykładem jest wyznaczenie kolejnych przestrzeni na terenie miasta na nekrologi, w miejscach wskazywanych właśnie przez mieszkańców. Staramy się w ramach kompromisowych rozwiązań spełnić oczekiwania mieszkańców – podkreślał Prezydent Arkadiusz Bogucki.

  • WSPÓŁPRACA Z ZARZĄDEM POWIATU ORAZ ZARZĄDCAMI NIERUCHOMOŚCI

Współpraca polega między innymi na skoordynowaniu harmonogramu koszenia na poszczególnych terenach zarządzanych przez innych właścicieli, by koszenie dawało lepszy efekt wizualny i odbywało się synchronicznie.

  • NOWE KOSZE NA ŚMIECI

W mieście pojawia się też wiele nowych koszy na śmieci. Docelowo w najbliższym czasie ma być ich 100. Jak wyjaśnił Konrad Wikarjusz, zastępca Prezydenta Miasta, kosze ustawiane są przy głównych drogach, również tych powiatowych, a jest to też efekt bardzo dobrej współpracy z Zarządem Powiatu.

RACJONALNA I PROROZWOJOWA GOSPODARKA GRUNTAMI MIEJSKIMI

Miasto przystąpiło do opracowania Planu Ogólnego, a na ostatniej sesji Rada Miasta podjęła uchwałę w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zwanego „Górna Kolonia” oraz w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego: „Paryska-Krasińskiego”, „Sokola-Podlaska”.

– Jest to element mało zauważalny z punktu widzenia mieszkańców, ale bardzo ważny z punktu widzenia inwestorów, przedsiębiorców, osób chcących coś budować. W gospodarce gruntami stawiamy na racjonalność – mówił Prezydent Arkadiusz Bogucki.

Mam świadomość, że to dopiero początek. Przede mną i moimi współpracownikami wiele kolejnych trudnych decyzji i ciężkiej pracy, dlatego w tym miejscy podtrzymuję deklarację sukcesywnego realizowania kolejnych obietnic wyborczych – podsumował na zakończenie konferencji Prezydent Skarżyska-Kamiennej.









<<Dlaczego warto inwestować w panele winylowe?>>

Ostatnie komentarze

  • Maruś powiedział(a) Więcej
    Jacuś, już daj sobie spokój. Nie będziesz tam prezesem choćbyś nie wiem jak się napinał. I nie tykaj Basi. 15 godzin temu
  • Awalon powiedział(a) Więcej
    Drogę powinni otwierać pracownicy, którzy tego dokonali, a nie lokalne wieśniaki 15 godzin temu
  • tropiciel powiedział(a) Więcej
    Wspaniała wiadomość dla mieszkańców powiatu skarżyskiego!.. Gratulacje dla wszystkich osób zaangażowanych w... 17 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!