Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


Nowoczesny kompleks serwisowo-naprawczy dla pojazdów kolejowych powstał w Skarżysku-Kamiennej za 50mln. zł.

Dzisiaj w Skarżysku-Kamiennej oficjalnie otwarte zostało nowe Centrum Utrzymania Taboru Polregio, czyli nowoczesny kompleks serwisowo-naprawczy dla pojazdów kolejowych.

Dzięki inwestycji o wartości blisko 50 mln złotych w ciągu roku powstała hala o długości 110 metrów, która pomieści dwa kanały rewizyjne, dodatkowy tor naprawczy oraz zaplecze warsztatowe i socjalno-biurowe. W centrum pracować będzie łącznie ponad 100 osób. W uroczystości otwarcia udział wzięli m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Andrzej Bętkowski oraz prezes zarządu Polregio Artur Martyniuk

To historyczny moment dla Polregio i kolei w Polsce. Blisko 140 lat temu to właśnie w SkarżyskuKamiennej na trasę wyruszył pierwszy nowy parowóz w historii niepodległej Polski. Dzisiaj zapisujemy kolejną kartę w historii polskiej kolei. Do nowej hali na przeglądy trafi część z nawet 200 nowych EZTów, które otrzymamy w latach 2025-26. Konsekwentnie inwestujemy miliardy złotych w nowoczesną kolej regionalną – podkreślał Artur Martyniuk, prezes zarządu Polregio.

Obiekt spełnia współczesne wymogi pod względem ekologii i oszczędności energii. W budynku powstała instalacja fotowoltaiczna wraz z magazynem energii, a wentylacja jest wyposażona w urządzenia do odzysku ciepła. Na etapie końcowych prac jest także budowa przejazdowej myjni dla pojazdów kolejowych ze stanowiskami mycia podwozia i wodowania taboru z instalacją wtórnego wykorzystania wód przemysłowych, jak również wód opadowych.

Renesans kolei w Polsce to nie tylko modernizacja infrastruktury i zakupy nowych pojazdów kolejowych. Inwestujemy również w nowoczesne centra utrzymania taboru. Projekt zrealizowany w imponującym tempie na zamówienie spółki Polregio oznacza dla miasta Skarżysko-Kamienna i największego przewoźnika regionalnego nowy impuls do rozwoju. Wszystko to dzięki owocnej współpracy z władzami samorządowymi województwa – mówił Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Andrzej Bittel.

Oprócz standardowo wykonywanych przeglądów składów kolejowych na poziomie P1 oraz P2, w nowym obiekcie planowane jest wykonanie ok. 150 przeglądów na 3. poziomie utrzymania, a także minimum 37 napraw rewizyjnych P4 do 2030 r. W nowej hali Polregio będzie serwisować pociągi z województw świętokrzyskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego, jak również tabor innych operatorów. Inwestycja powstała dzięki wieloletniej umowie pomiędzy Polregio a Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego.

Jako marszałek województwa świętokrzyskiego, ale przede wszystkim jako mieszkaniec SkarżyskaKamiennej bardzo się cieszę, że w ostatnim czasie w moim rodzinnym mieście udało się zrealizować tak wiele cennych inwestycji związanych z szeroko rozumianym ruchem kolejowym – powiedział marszałek Andrzej Bętkowski. – Mam tu na myśli zarówno infrastrukturę bezpośrednio służącą pasażerom, jak nowy dworzec kolejowy i jego najbliższe otoczenie: przejścia pieszo-rowerowe oraz zmodernizowane perony, z których podróżni mogą w bezpieczny sposób korzystać. Ale niezwykle ważne są również te inwestycje, których pasażer pociągu nie dostrzega, a takimi właśnie są stacje techniczno-postojowe czy punkty utrzymaniowe. Dzisiejsze otwarcie Centrum Utrzymania Taboru Polregio w Skarżysku-Kamiennej doskonale wpisuje się w te nasze działania, poprzez które zwiększamy dostępność transportu publicznego w świętokrzyskim – dodał marszałek.

Centra utrzymania taboru stanowią istotną część wieloletniego planu rozwoju spółki. Inwestycja w Skarżysku to krok milowy w realizacji strategii Polregio, jaką jest zwiększenie efektywności kosztowej w zakresie utrzymania i napraw nowoczesnych pojazdów kolejowych. Dzięki nowej hali spółka zwiększy potencjał do rozwoju zarówno w realizacji umów z województwami w południowowschodniej Polsce, jak i działalności komercyjnej. Polregio inwestuje także w tabor i planuje zakup do 200 nowych pociągów za kwotę ponad 7 mld zł. Pierwsze dostawy nowych pojazdów są planowane w 2025 r., trafią one m.in. do województwa świętokrzyskiego.


 

 

Ostatnie komentarze

  • Pleban powiedział(a) Więcej
    Panie Ciok, kończ Waść, wstydu oszczędź! Możesz jeszcze zachować resztki godności. Ludzie zrozumieją, a z... 2 dni temu
  • Stefan powiedział(a) Więcej
    Jak widzę tego kłamczucha to mnie mdli 2 dni temu
  • BiZet powiedział(a) Więcej
    Suma summarum - nie mana kogo głosować ! 2 dni temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!