Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


Tunel pieszo-rowerowy pod torami

W lipcu rozpoczęła się budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami w okolicach dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej. Prace są już bardzo zaawansowane. Rozebrano już część starej kładki nad torami oraz przygotowano przejścia dla pieszych pomiędzy peronami. Obserwując plac budowy, można już zauważyć wejścia do tunelu.
Inwestycja o wartości ponad 44 mln zł jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego. 
 
Przejście podziemne na stacji w Skarżysku-Kamiennej będzie poprowadzone pod 14 torami. Zostanie wyposażone w windy i pochylnie. Przejście ułatwi drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Będą ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. Zaplanowano też kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i oznakowanie oraz gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. 
 
Rozpoczęły się już wykopy pod budowę przejścia. Podziemna konstrukcja wymaga prac na głębokości do ponad 4 m. Wcześniej zdemontowano fragment wysłużonej kładki od strony budynku dworca do peronu nr 2. Wykonawca rozpoczął rozbiórkę peronu przydworcowego nr 1 oraz budowę nowej nastawni. Roboty są realizowane przy utrzymanym ruchu pociągów. 
Dla podróżnych i mieszkańców podczas prac zapewniona jest bezpieczna komunikacja przez stację. Na peron 2 można dojść tymczasowym przejściem w poziomie szyn od budynku dworca. Od strony al. Niepodległości dojście na peron 3 jest możliwe przejściem w poziomie szyn i dalej do ul. Towarowej prowadzi z wykorzystaniem pozostawionego fragmentu kładki. 
 
Wartość projektu „Budowa zintegrowanego systemu komunikacyjnego wraz z tunelem pod torami w obrębie dworca kolejowego stacji Skarżysko-Kamienna” (budowa tunelu i przebudowa peronu 1) to 44, 2 mln zł netto. Dofinansowanie unijne ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego wynosi 37,7 mln zł netto. Realizacja inwestycji na lata 2020-2022.

 
 
 

Ostatnie komentarze

  • Stanibor powiedział(a) Więcej
    Właśnie obejrzałem konferencję PO z Panią Minister MOD oraz Jarka Niziołka udzielającej poparcia Adamowi Ciokowi.... 11 godzin temu
  • Sławek 44lata powiedział(a) Więcej
    Czas na zmiany tylko Bogucki 13 godzin temu
  • casablanka powiedział(a) Więcej
    no właśnie że okradł , dostał na spotted od miasta ponad 320 tysięcy a wy dalej ze taki uczciwy boże co za naród 19 godzin temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!