Powiadomienie o plikach cookie Strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, realizacji usług i reklamowych. Korzystając z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki będą one zapisane w pamięci urządzenia, więcej informacji na temat zarządzania plikami cookies znajdziesz w Polityce prywatności.

Kontakt z redakcją: tel. 41 2511951 alinajedrys@gmail.com


  • Kategoria: Komunikaty

W internecie trzeba się pokazać

Większość osób na pewno zgodzi się co do tego, że internet ma ogromny potencjał, który można wykorzystać w celu maksymalizacji zysków i rozwoju firmy. Jest to prawda, jednak by to się udało, trzeba stosować się do pewnych zasad. Obowiązują one od samego początku, czyli od momentu, w którym firma postanowi pojawić się w sieci.

 

Twoja strona to twoja wizytówka

Web development, czyli projektowanie i budowa stron internetowych to branża, która nie narzeka na brak zajęć. Ciągle pojawiają się nowe witryny, gdy kolejne firmy chcą skorzystać z możliwości prezentacji swej oferty i działalności w internecie. Ciągle też pojawiają się nowe techniki, rozwiązania, a także zmieniają się oczekiwania klientów. Strona, która powstała 10 lat temu, może okazać się zupełnie nieprzystająca do nich. Zarówno jeśli chodzi o wygląd, budowę strony, sposób poruszania się po niej, jak i o parametry. Przykładowo strony starsze mogą nie skalować się, czyli nie wyświetlać poprawnie, na ekranach smartfonów. A to duży błąd, bo około połowa dostępu do internetu odbywa się dzisiaj właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. By na małym ekranie móc komfortowo przeglądać ofertę firmy czy też dokonywać zakupów w sklepach internetowych, muszą one być odpowiednio zaprojektowane i zakodowane. Agencja Webrange.pl, wykonująca strony internetowe dla firm kieleckich, przypomina, że obecnie obowiązuje przykazanie mobile first, określające, że to właśnie na smartfony powinno zwrócić się największą uwagę. To oczywiście tylko wierzchołek góry lodowej, bo – o czym zapomina wielu właścicieli stron – to użytkownik jest tak naprawdę najważniejszy. Nie chodzi o to, by strona podobała się przede wszystkim swojemu właścicielowi, ale by trafiała w gusta odbiorców. Stąd takie pojęcia, jak User Experience (UX), czyli odczucia użytkownika, które należy odpowiednio „rozpracować”. Wytypować miejsca, w których na stronie powinny pojawiać się określone sekcje, zaplanować ścieżkę poruszania się klienta po stronie, stworzyć mu przejrzyste menu, dopasować kolorystykę odpowiednią dla branży i profilu odbiorców, przetestować funkcjonalność i design na grupie odbiorców... Wszystko to są działania, które mają na celu sprawienie, by wizyta klienta na stronie była dla niego przyjemnością i by odnalazł tam wszystko to, czego szuka – oraz to, co chce mu przekazać właściciel witryny. Strona firmy ma sprzedawać, czy to produkt, usługę czy ideę, a trudno tego dokonać, jeśli użytkownika zniechęci archaiczny design czy mało intuicyjny sposób poruszania się po witrynie. Nowoczesną stronę będzie można pokazać odbiorcom i oczekiwać, że dzięki niej nastąpią oczekiwane działania, czyli kontakt, sprzedaż, zapisanie na listę wysyłkową, zamówienie wyceny, katalogu czy inne akcje, które przekładają się sukces finansowy.

Ale strona nie wystarczy...

No właśnie – strona nie wystarczy. Nawet najlepsza witryna, idealnie przemyślana, dopasowana do oczekiwań i budząca zachwyt wszystkich, to za mało. Należy jeszcze trafić z nią do użytkowników. Poinformować ich o tym, że istnieje i że jest warta odwiedzania. Tu już w grę wchodzi marketing internetowy, do którego prowadzenia strona również musi być przystosowana. Decydując się na współpracę z agencją marketingową, jak webrange.pl, warto wybrać taką, która ma w ofercie pełną paletę działań, od projektu i wykonania strony, po całościowy marketing w sieci.

Najprostszym sposobem na poinformowanie użytkowników o swojej stronie są reklamowe kampanie płatne, czyli PPC. Płatność w tym przypadku następuje nie za wyświetlenie się reklamy, ale za kliknięcie jej. Ich atutem jest fakt, że uruchomienia kampanii może trwać dosłownie kilka dni, a po tym czasie nasza nowa strona może zacząć już generować zyski. Równie skutecznym, chociaż inaczej działającym, sposobem na reklamę w internecie, jest pozycjonowanie. To z kolei proces, którego celem jest osiągniecie wysokiej pozycji (stąd nazwa) w wynikach wyszukiwania. Użytkownik, wpisując w Google dane frazy (słowa kluczowe), dostaje listę wyników. Zazwyczaj przegląda jedynie pierwszą stronę, sporadycznie drugą. Dzięki pozycjonowaniu te topowe pozycje mogą być udziałem naszej witryny, jednak trzeba to potraktować jako inwestycję w rozwój i uzbroić się w cierpliwość. Dojście na wysokie pozycje zajmuje bowiem minimum kilka miesięcy, jednak później daje możliwość zgarniania ruch generującego przychody i zyski.





Artykuł partnera


 


 

Ostatnie komentarze

  • Krystian powiedział(a) Więcej
    Uważam że to nawet lepiej bo będzie skąd czerpać dobre doświadczenia i na kim się wzorować. Materek to jeden z... 11 godzin temu
  • LEMUR powiedział(a) Więcej
    Tak samo w Wodociągach. Wywalili fachowca bo syn Radnego miał ochotę na stanowisko i lepiej zarabiać ? Gdyby wygrał... 11 godzin temu
  • Henii powiedział(a) Więcej
    Sprawa pani Agnieszki to zajmuja sie odpowiednie sluzby (prokuratura). 1 dzień temu

Komentarze pozostają własnością ich twórców - redakcja TSK24.pl nie bierze za nie odpowiedzialności. Nick nie jest zastrzeżony dla jednego użytkownika.
Serwis nie ma obowiązku publikacji nadesłanych materiałów. Materiały nie zamawiane przez Serwis Informacyjny TSK24.pl nie podlegają zwrotowi. Autorzy materiałów publikowanych w serwisie wyrażając zgodę na ich publikację przenoszą jednocześnie prawa do nich na rzecz Serwisu Informacyjnego TSK24.pl. Serwis zastrzega sobie również prawo do wykorzystywania zamieszczanych materiałów w celach promocyjnych i reklamowych na wszelkich polach ekspozycji.
Wszystkie Prawa Zastrzeżone - Żadna część jak i całość materiałów zawartych w portalu TSK24.pl nie może być powielana i rozpowszechniania lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie.
Wszelkie wyżej wymienione postępowanie bez pisemnej zgody wydawcy - PPHU MPC-TECH ZABRONIONE!