Od 1 czerwca na terenie naszego miasta obowiązują nowe zasady segregacji i odbioru śmieci. Na bieżąco prowadzona jest też kontrola segregacji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali segregację. Przypominamy również, że – zgodnie z życzeniami mieszkańców – popiół odbierany jest oddzielnie i nie można go mieszać z innymi odpadami.
Odpady należy odpowiednio segregować:
Pojemnik czarny
odpady zmieszane
Pojemnik żółty
papier, tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale
Pojemnik zielony
szkło
Pojemnik szary/stalowy
popiół
Pojemnik brązowy
odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone
Ponadto odbierane są: meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Zgodnie z życzeniami mieszkańców popiół jest odbierany oddzielnie i nie można go mieszać z innymi odpadami.
Niedozwolone jest gromadzenie popiołu wraz z odpadami stanowiącymi pozostałość po segregacji tj. zmieszanymi odpadami komunalnymi. Popiół w okresie kwiecień - październik jest odbierany raz na kwartał, natomiast w czasie sezonu grzewczego (czyli od listopada do marca) odbierany jest raz w miesiącu.
Istnieje możliwość wywozu popiołu poza harmonogramem przez właściciela nieruchomości i dostarczenia go do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów utworzonego przy ul. Mościckiego 43.
Prosimy o uważne czytanie harmonogramu odbioru odpadów i zastosowanie się do odpowiednich terminów.
Przypominamy, że pojemniki z popiołem, jak również pojemniki ze zmieszanymi odpadami komunalnymi, a także worki z odpadami selektywnymi muszą być wystawione przed posesję w dniu wywozu do godziny 7.00 w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd specjalistycznym pojazdom, w taki sposób by nie powodować zagrożeń w ruchu drogowym. Czas odbioru popiołu jak również innych odpadów komunalnych może być różny dla poszczególnych ulic i uzależniony jest od ilości wystawionych przez mieszkańców odpadów.
Ponadto na bieżąco prowadzona jest kontrola segregacji odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali segregację. Zgodnie z art. 9f ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z późn. zm.) w przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów, podmiot odbierający odpady komunalne przyjmuje je jako zmieszane odpady komunalne i powiadamia o tym gminę w celu zweryfikowania wymiaru opłaty naliczonego na podstawie deklaracji.
Zachęcamy do zapoznania się z zasadami segregacji
TUTAJ